Derimot: Kun for oss vanlige mennesker: World Economic Forum-globalistene vil ha slutt på privat eierskap av kjøretøy
derimot.no:
Av JD Heyes
De vestlige eliteglobalistene fortsetter å demonstrere at de avskyr de frie samfunnene som ga dem deres formuer, som de fortsetter å trives i, fordi makten og innflytelsen de allerede har ikke er nok for dem. Vi vet allerede at World Economic Forum, opprettet og ledet av «entreprenøren» Klaus Schwab – som har tatt til orde for en slutt på privat eierskap av eiendom og privatliv – ønsker å innlede en ny periode med tyranni og autoritarisme i hele Vesten.
En WEF-partner lenge har tatt til orde for en slutt på privat eierskap av kjøretøy, som selvfølgelig ville tvinge alle til å leve i smart-megabyer. «Dette skal angivelig løse den konstruerte «krisen» med klimaendringer, som visstnok har forårsaket global apokalypse i 50 år nå. Gi opp bilen din, dumme menneske, og stol på ekspertene,» bemerket PJ Medias Catherine Salgado.
Hun navnga organisasjonen: Arup Group og hun la til; Som er oppført som partner av World Economic Forum, og ga ut en rapport fra 2019 som krever at forbruket av klær, biler, elektronikk og mat må endres – for alle unntatt eliten, antagelig – ellers vil klimaendringer drepe oss alle. Rapporten fastholder et «netto null» karbonmål, og ignorerer fullstendig det faktum at karbon er helt avgjørende for livet på jorden.
Faktisk hjelper mer CO2 i lufta planter – inkludert matvekster – til å trives, og mennesker og dyr trenger det. Men verken Arup eller WEF er interessert i objektiv vitenskap, bare et narrativ som utarmer de fleste innbyggere og gir elitene eksponentielt mer kontroll.
Ifølge data har ikke verden hatt global oppvarming de siste åtte årene, bemerket Salgado. Dessuten fant en fersk studie at CO2-utslipp fra fossilt brensel ikke er nok for en global oppvarming. Disse funnene viser at privatbiler ikke forårsaker en klimakatastrofe.
Arup, sammen med rapportens medforfattere og finansiører – University of Leeds, C40 Cities og Citi Foundation – virker imidlertid uinteresserte i de vitenskapelige bevisene. Til tross for tallmateriale som ikke viser global oppvarming, noe som var målbart selv før utgivelsen av 2019-rapporten deres.
Dette er i tråd med World Economic Forums forslag om en digital ID/sosial kreditt, som vil være nødvendig for de fleste aktiviteter og kjøp, og deres visjon om en verden uten privat eierskap. I et slikt scenario vil alle varekjøp være gjenstand for godkjenning fra myndighetene, sa Salgado.
Her er noen sentrale sitater fra Arup 2019-rapporten: Når det gjelder konstruksjon, må byer endre hvilke typer bygninger og infrastruktur som skal bygges, og hvilke materialer som brukes. Når det gjelder transport, må privat eie av biler opphøre, og de delte kjøretøyene som erstatter det må bruke mindre metaller og materialer for å produsere dem, og de må ha lengre levetid. Byboere vil også måtte ta i bruk et stort sett plantebasert kosthold, erstatte flyreiser med mindre energikrevende former for transport over lengre langdistanser, endre hvordan klær og tekstiler brukes og beholde elektronikk og husholdningsapparater lenger.
C40-byer må oppfylle sine Deadline 2020-forpliktelser slik at utslipp fra produksjon når et maksimum på begynnelsen av 2020-tallet, før de halveres innen 2030 for å oppnå netto karbonnøytralitet innen 2050. Denne rapporten anbefaler at C40-byer fokuserer på å redusere utslipp innen seks områder: bygninger og infrastruktur, mat, privat transport, klær og tekstiler, luftfart; og elektronikk og husholdningsapparater.
Salgado skiver sarkastisk: «Ingen biff eller fine klær for deg. Du vil ikke ha noe, og du vil være lykkelig og takknemlig ovenfor dine velgjørerende herskere. Som også har planer om å gi opp all komforten sin, tror du? Som at de gir opp å fly sine private jetfly til eksklusive steder for å snakke om utslipp?».
Fra Natural News, publisert 11 juli 2023.
Oversatt av Northern Light fra engelsk og noe forkortet. Linker i originalartikkelen.
Originalartikkel: Globalists call for an end to private ownership of all cars and trucks