Derimot: Den drives i stor grad av den kapitalsterke Israel-lobbyen.Hele fortellingen om Israel er falsk. – Derimot
derimot.no:
Alt ved Israel er kunstig og falskt.
Av Caitlin Johnstone.
Israel er en fullstendig kunstig nasjon opprettet uten hensyn til de sosiopolitiske bevegelsene i landet og dets folk, uten røtter plassert på toppen av en eldgammel eksisterende sivilisasjon med dype røtter. Det er derfor det ikke kan eksistere uten å være kunstig støttet av nonstop propaganda, lobbyvirksomhet, online påvirkning og militær vold.
Israel er så kunstig opprettet at landets ytre høyre minister for nasjonal sikkerhet Itamar Ben-Gvir, har nørt under religiøse spenninger ved å oppfordre militante sionister til å be på Tempelhøyden —kjent for muslimer som Al-Aqsa. Dette viser hvor falskt Israel og dets politiske ideologi er, fordi det er historisk sett ble forbudt for jøder å be på Tempelhøyden under jødisk lov; et skilt satt opp av Israels overrabbinat i 1967, og som fortsatt står der, lyder: «I henhold til Torah-loven er det strengt forbudt å gå inn i Tempelhøyden-området på grunn av stedets hellighet». Det er denne merkelige, evangelisk kristen-lignende tingen som sionister har begynt å gjøre i strid med sine egne tradisjoner og religiøse tekster, for å fremme sine nasjonalistiske agendaer.
Journalist Dan Cohen forklarer på Twitter: «‘Bønn’ på Tempelhøyden er 100 % en sionistisk oppfinnelse helt i strid med jødisk lov. Jøder går ikke opp på Tempelhøyden, enn si «ber» der. Det er derfor skiltet er hengt opp ved inngangen som ikke-muslimer bruker. «Ben Gvir kunngjorde dette offentlig bare for å provosere frem en reaksjon, å bruke det som et påskudd for å drive muslimer fra stedet, få Jerusalem og Vestbredden til å eksplodere, og utvide den regionale krigen.
Israel er så falskt at sionister kunstig gjenoppvekket et dødt språk-hebraisk- for at folket skulle ha et felles «morsmål» de kunne snakke, slik at de alle kan snakke sammen som urfolk fra Midtøsten i deres falske, kunstige land.
Folkemord som en strategi for suksess.
Israel har ingen egen kultur; alt er en blanding av en jødisk kultur hentet inn fra andre deler av verden av den jødiske diasporaen, en kultur som ble stjålet fra palestinere (se «israelsk mat»), og kulturen med indoktrinert folkemorderisk hat som er sammenvevd med moderne sionisme.
Den enormt innflytelsesrike Israel-lobbyen brukes til å drive pro-israelsk utenrikspolitikk i mektige vestlige regjeringer, som Washington og London. I går fortalte USAs representant Thomas Massie til Tucker Carlson, at enhver republikaner i kongressen som han selv, «har en AIPAC-person» tildelt dem, som de er i konstant kommunikasjon med, og som han beskriver som å fungere «som barnevakter» med hensyn til til Israels interesser.
Israels lobby eksisterer på grunn av den vestlige imperialistiske krigsmaskinen og dens hemmelige etterretningskartell, fordi vestlig militær støtte til Israel også er falsk og uredelig. Det vestlige imperiets strategiske interesser drar direkte nytte av vold og radikalisme i Midtøsten, og later som om det stadig utvider sin militære tilstedeværelse i regionen for å fremme stabilitet og beskytte en viktig alliert, men i virkeligheten er denne militære tilstedeværelsen ganske enkelt for å få større kontroll over ressursrike territorier, med befolkninger som ellers ville forenes for å danne en mektig blokk som handler i deres egne interesser.
Støtte til Israel i media er også falsk og pålagt ovenfra. Siden oktober har mediahus som The New York Times, CNN og CBC hatt skandaler, som krav fra deres ledere om at de vinkler dekningen av krigen i Gaza for å gagne Israels interesser.
Israels støtte fra kjendiser er på samme måte fremtvunget. En nylig lekket e-post fra den innflytelsesrike Hollywood-markedsførings- og merkevareguruen Ashlee Margolis, instruerer selskapets ansatte i å «stoppe å arbeide med enhver kjendis eller influencer som kritiserer Israel».
Støtten til Israel på sosiale medier er også notorisk falsk. Etter angrepet på Gaza begynte, brukte Israel millioner på PR med annonsering på YouTube, Instagram og Facebook, og The New York Times har nettopp bekreftet tidligere rapporter, om at Israel har målrettet amerikanske lovgivere med falske sosiale medier-kontoer, for å påvirke deres politikk angående Israel.
Israel er ikke et land, det er som en kunstig filmversjon av et land. Et filmsett hvor kulissene ikke en gang står av seg selv. Uten konstant propaganda, lobbyvirksomhet, online-påvirkningsoperasjoner og ustanselig militær vold, ville hele filmsettet falle, og folk ville sett alle i filmteamet og skuespillere for det de er. Det er klart at ikke noe av dette er bærekraftig. Det er klart at noe må gi etter. Det kommer til å rase før eller siden, det er bare et spørsmål om når, og hvor stor haugen med lik må være før det skjer.
Fra Global Research, publisert 8 juni 2024.
Oersatt fra engelsk og forkortet av Northern Light. Linker i orginalartikkelen.
Orginalartikkel: Everything About Israel Is Fake.