Biden-administrasjonen betalte hundrevis av medier med skattebetalernes penger for å spre Covid-vaksinepropaganda

Read Time:4 Minute, 11 Second

Dokumenter anskaffet av den konservative nyhetsorganisasjonen The Blaze, som sendte inn en begjæring om Freedom of Information Act (FOIA) mot det offentlige byrået som krever åpenhet, beskrev den omfattende medieinnsatsen.

Selv om det amerikanske departementet for helse og menneskelige tjenester (HHS) ennå ikke har avslørt hvor mye reklamepenger som ble brukt på hver medieplattform, har det blitt klart at Biden-administrasjonen betalte hundrevis av medier skattebetalernes penger for å drive annonser som promoterer Covid-bilder.

Dette setter alt i perspektiv ettersom de siste to årene har mainstream-medier blitt kjøpt av den amerikanske regjeringen for å spre Covid-vaksinepropaganda.

Som en del av en “omfattende mediekampanje” sponset HHS hundrevis av amerikanske medieselskaper for å produsere reklame som presser Covid-vaksiner.

Dokumenter anskaffet av den konservative nyhetsorganisasjonen The Blaze , som sendte inn en begjæring om Freedom of Information Act (FOIA) mot det offentlige byrået som krever åpenhet, beskrev den omfattende medieinnsatsen.

Rapporten fremhever de intime båndene som eksisterer mellom mainstreampressen og den føderale regjeringen, som regelmessig har samarbeidet for å fremme den universelle vaksinasjonsagendaen.

The Blaze uttalte i en eksklusiv artikkel 3. mars at papirer anskaffet fra HHS avslørte at Biden-administrasjonen hadde “kjøpt reklame fra store nyhetsorganisasjoner.”

Biden-administrasjonen kjøpte også annonser i “legacy” mediepublikasjoner, inkludert New York Post, Los Angeles Times og The Washington Post, digitale medieselskaper som BuzzFeed News og Newsmax, Youtube og hundrevis av lokalaviser og TV-stasjoner.”

Regjeringen stolte også på opptjente medier som inneholdt «påvirkere» fra «samfunn som er hardt rammet av Covid-19», fortsatte rapporten, og la til at andre «påvirkere» inkluderte «eksperter» som Det hvite hus sjefsmedisinske rådgiver Dr. Anthony Fauci så vel som andre akademikere som støttet vaksinasjonene i intervjusesjoner.

The Blaze rapporterte at eldre medier og kabelnyhetsnettverk som mottok føderale betalinger for rullende Covid-skuddannonser, samtidig publiserte “utallige artikler og videosegmenter” om de eksperimentelle injeksjonene “som var nesten jevnt positive til vaksinen når det gjelder både effektivitet og sikkerhet. ”

Uavhengig av det faktum at nesten alle mediesider som hadde pro-vaksine HHS-annonser “produserte historier som dekker Covid-19-vaksinene, ble ikke skattebetalernes dollar som strømmet til selskapene deres avslørt til publikum i nyhetsrapporter,” hevder utsalgsstedet.

The Blaze kontaktet en rekke nyhetsorganisasjoner identifisert i postene for kommentarer om hvorfor de nektet å avsløre skattebetalernes finansiering for deres pro-vaksinasjonsagenda.

Selv om mange nektet å snakke, sa andre at det ikke var nødvendig å avsløre annonsesalget fordi redaksjonene er atskilt fra byråets markedsavdelinger.

Når «[a]annonsører betaler for plass for å dele budskapene sine», er «annonsene deres tydelig merket som sådan», ifølge Shani George, kommunikasjonsdirektør i The Washington Post.

Imidlertid la hun til at “[redaksjonen] er fullstendig uavhengig av reklameavdelingen.”

I følge The Blaze kjøpte Biden-administrasjonen HHS-annonseringsplasser som en del av en føderal kampanje på USD 1 milliard (les nedenfor) for å “styrke vaksinetilliten i USA” for regnskapsåret 2021.

HHS sa i april 2021 at de vil gjennomføre en “omfattende mediekampanje” og samarbeide med “med folkehelsepåvirkere for å nå amerikanere gjennom tradisjonelle, digitale og sosiale medier på kulturelt passende måter.”

HHS hevdet at “timingen” for deres “vaksinetillitsinnsats” var ment å falle sammen med “økende vaksinetilgjengelighet”, og at informasjon utgitt gjennom media ville forsikre amerikanere om “sikkerheten og effektiviteten” til de eksperimentelle vaksinene, som har vært knyttet til hundretusenvis av bivirkninger og titusenvis av omkomne.

Informasjon om den føderale regjeringens innsats for å endre opinionen om injeksjonene via målrettede mediereklamer bidrar til mistillit til de tradisjonelle medienes dekning av Covid-19-vaksinene.

Kabelnyhetsnettverk og store aviser har konsekvent støttet eksperimentelle injeksjoner i tråd med påstander fra offentlige etater og store farmasøytiske selskaper, og har bevisst skrevet artikler som prøver å diskreditere leger og forskere som var uenige, og kritisert dem for å prøve å spre «feilinformasjon».

I løpet av de siste to årene har mainstream-medier avvist påstander om at koronaviruset oppsto i et laboratorium i Wuhan, Kina, hevdet at vaksiner var langt mer vellykkede enn bevis fra den virkelige verden viste, og avvist bekymringer om virkningen av obligatorisk maskering for barn.

En nylig endring i mainstream mediediskurs, som har skiftet bort fra mandater, gitt troverdighet til forklaringen om laboratorielekkasjer og anerkjent ulempene ved tvungen maskering, har falt sammen med gradvis synkende meningsmålinger for demokratenes ledere som har implementert hard Covid-politikk.

I mellomtiden ser det ut til at Biden-administrasjonens forhold til store mediebedrifter ikke har brutt noen lover eller protokoller.

I følge The Blaze er HHS bemyndiget av føderal lov “til å handle gjennom US Centers for Disease Control and Prevention og andre byråer for å tildele kontrakter til offentlige og private enheter”.

Målet var å «gjennomføre en nasjonal, evidensbasert kampanje for å øke bevisstheten og kunnskapen om sikkerheten og effektiviteten til vaksiner for forebygging og kontroll av sykdommer, bekjempe feilinformasjon om vaksiner, og formidle vitenskapelig og evidensbasert vaksinerelatert informasjon , med mål om å øke vaksinasjonsraten på tvers av alle aldre … for å redusere og eliminere vaksineforebyggende sykdommer.»

I følge The Blaze har “HHS ennå ikke avslørt hvor mye reklamepenger som ble brukt på hver medieplattform.”

Med informasjon fra GreatGameIndia

Les artikkelen direkte på Politikeren

You may also like...