Derimot: Ingen nyhet for de som følger med: Google favoriserer Harris-kampanjen! – Derimot

derimot.no:

Dette er egentlig ikke en nyhet for alle som prøver å være nøytrale til valget i USA. Det er bare å følge med norske medier med NRK i spissen så ser en hvordan den såkalte nøytrale nyhetsdekningen funger. Alle er anti-Trump og den viktigste årsaken er at de tror han vil ta fra dem «tåtesmukken», Nato. Uten Nato må en begynne å tenke igjen hva Norge er tjent med. Og tenkning om sikkerhet og norske interesser har en overlatt til USA. De tenker naturligvis ikke på Norge, men på USAs interesser.

Men når Nato-smukken er inne er det bare å suge og forbli helt tanketomme. Russland truer ikke Norge og har aldri gjort det, men når USA sier det må det være sant. Som Natomedlem med en haug USA-baser i landet truer vi Russland. Også det krever ikke mye tenkning å forstå.

Knut Lindtner
Redaktør

En Google-strateg avslører at søkemotoren favoriserer Kamala Harris-valgkampanjen.

Av Natural News nyhetsredaktører

En Google-strateg innrømmet søkemotormanipulasjon favoriserer Kamala Harris i valget i 2024, og avslørte profittdrevet politisk propaganda til fordel for Demokratene.

En Google-vekststrateg, Dakota Leazer, har innrømmet at selskapet manipulerte sine søkemotorannonser, for å favorisere Kamala Harris under presidentkampanjen i 2024. Leazer kom med avsløringene under en samtale med skjult kamera med en journalist fra OMG American Swiper, og kastet lys over hvordan Google angivelig fremmet et pro-Kamala-narrativ for både politisk og økonomisk vinning.

Leazer forklarte at Google viste annonser som så ut til å linke til legitime nyhetskanaler, for eksempel PBS (Public Broadcasting Service), men som i virkeligheten var designet for å promotere Kamala Harris-valgkampanjen. «Det virket som om det var en annonse fra PBS, men det i virkeligheten var en en annonse for Kamala-valgkampanjen», innrømmet han, og uttalte at brukere ofte var uvitende om at de så på politisk innhold, i stedet for objektiv rapportering fra anerkjente nyhetskilder.

Ifølge Leazer, var Googles koordinering med Harris-valgkampanjen, en del av en bredere innsats for å få større inntekter ved å benytte seg av fryktbasert innhold, som han beskrev som svært lønnsomt. «Jeg tror at den demografien (delen av befolkningen) som er mest lettskremte vil være mest lønnsom», sa han. «Akkurat nå er venstresiden mer redd enn høyresiden».

Google er som NRK og alle vestlige store medier

Leazer understreket at Googles handlinger var drevet av økonomiske motiver, og selskapet trodde at å velge en politisk side ville gjøre dem i stand til å maksimere fortjenesten. «Jeg tror Google har en tro på at den ene siden vil tillate dem å tjene mer penger», forklarte han, og understreket hvordan Googles liberale partiskhet ikke bare var politisk, men også knyttet til selskapets bunnlinje og aksjekurs.

Denne innrømmelsen reflekterer bekymringer om teknologiselskapers (Big Tech) innflytelse på politiske kampanjer og den potensielle rollen mediemanipulasjon har i å påvirke befolkningen. Leazers kommentarer gjenspeiler lignende påstander fra Charlie Chester, en teknisk direktør ved CNN, som tidligere uttalte at «frykt selger», noe som forsterker ideen om at store medie- og teknologiselskaper drar nytte av fryktpropaganda.

Disse avsløringene reiser spørsmål om upartiskheten til søkemotorresultater og hvordan teknologigiganter som Google kan påvirke velgerne i valget i 2024. På tidspunktet for denne rapporten hadde ikke Google svart på påstandene fra Leazer.

Fra Natural News, publisert 13 september 2024.
Oversatt fra engelsk av Northern Light. Linker i orginalartikkelen.
Orginalartikkel: WATCH: Google growth strategist reveals search engine manipulation favoring Kamala Harris campaign.

Les artikkelen direkte på derimot.no

You may also like...